Škôlka jazyka C

Fórum o programovaní v jazyku C založené 3. januára 2012

Aktuálny čas je 18 Jan 2021, 06:22

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina


Vyhľadávanie našlo 5 výsledkov

Autor Správa

 Skočiť do kategórie   Skočiť do témy

 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
Napísal: 07 Máj 2012, 16:43 

takze ulohy k 2. lekcii
zial, ulohu 6. (7.) som nepochopil a pozrel som si riesenie inych a preto som ju neriesil, presnejsie "riesil" inak - maximal.c
uloha 9. ma dostala - pekne opakovanie 1. lekcie - po dobrej polhodine nepipania som si spomenul, ze som reprak uz davno vyhodil a na druhom kompe to samozrejme pipalo, a az dnes som si vsimol, ze mam v zdrojaku preklep, tak dufam, ze bude pipat aj po oprave :-)
http://www.ulozisko.sk/obrazky/477731/vcielka2.jpg
Úlohy si spravil veľmi pekne aj s vysvetlením problematiky. Škoda že si nepochopil 6 a 7. Išlo len o matematiku. Preto som ti nemohol dať za jedna.
libcosenior

 Skočiť do kategórie   Skočiť do témy

 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
Napísal: 07 Máj 2012, 23:19 

tretia lekcia
terazky som nekukal na riesenia inych, snad som nepopisal privela sprostosti

Pekne, jednoducho a prehľadne spracované úlohy.
Akurát si zabudol na 5. úlohu. Asi si ju len nevložil do prílohy, veď už bolo dosť neskoro. :D
libcosenior

PS.
Ešte raz díky za upozornenie na chybu v lekcii. ;)

EDIT - doplnenie piatej ulohy

 Skočiť do kategórie   Skočiť do témy

 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 1. lekcii
Napísal: 27 Apr 2012, 21:24 

moje pokusy pisem v Dev-C++,pre zaujemcov je aj v cz/sk
ale skusim aj Code::Blocks
Obrázok
Všetky úlohy si spravil pekne a prehľadne.
S tou spodnou úvodzovkou máš pravdu, tak som to opravil.
adam

 Skočiť do kategórie   Skočiť do témy

 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 4. lekcii
Napísal: 08 Máj 2012, 08:49 

takze stvrta...
4.1:
int i = 3, j = 4;
printf("%d\n", i == 3); 1,true - 'i' sa naozaj rovna 3
printf("%d\n", j >= 6); 0,false - 'j' nie je najmenej 6 lebo je 4
printf("%d\n", j = 5); 5 - zapis nie je logika ale obycajne priradenie hodnoty 5
printf("%d\n", i < 6); 1,true - 'i' je naozaj mensie ako 6 lebo je 3
printf("%d\n", j == 4); 0,false - 'j' sa nerovna 5, tu sme priradili o dva riadky vyssie

vysledok:
1
0
5
1
0
http://www.ulozisko.sk/obrazky/477730/vcielka1.jpg
Pekne si sa pozabával. :D
Ako prvý si použil dekadické hodnoty znakov z ASCII tabuľky v 2. a 3. úlohe, navyše si v 3 úlohe použil aj premennú typu int.
Zaslúžiš si bodík. ;)
libcosenior

 Skočiť do kategórie   Skočiť do témy

 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 5. lekcii
Napísal: 15 Máj 2012, 20:38 

pokracovanie 5. lekcie:
5.9
1. so zatvorkami obsahuje premenna c znak a pokial je to velke pismeno zobrazi sa jeho dekadicky ascii kod, inak sa nezobrazi nic
2. bez zatvoriek obsahuje premenna c vysledok prvej podmienky a to true (1), pokial je znak "vacsi alebo rovny" ako pismeno velke A a false (0), ak je znak "nizsi" ako velke pismeno A
teda premenna c obsahuje hodnotu bud 0 alebo 1 a podla toho sa tato bud vypise (1), alebo nie (0), lebo druha podmienka (c mensie alebo rovne 'Z') je splnena vzdy

PS5.9 Dufam, ze som to pochopil spravne, bo som zatial necital o prioritach a poradi vyhodnocovania operatorov v sekcii FAQ, ale chystam sa

5.10
neviem ci som spravne pochopil ulohu: "Použi len jeden príkaz (if – else) a nezabudni na malé písmená",
respektivne nechapem zatvorku: "if - else sa dá použiť ako podmienka terárny operátor"

PS idem skusit upravenu 1. ulohu
http://www.ulozisko.sk/obrazky/477730/vcielka1.jpg
K 9 úlohe som sa vyjadril v ďalšom príspevku.
10 - napísaná správne a prehľadne, použité dva spôsoby.
Aby nedochádzalo k nedorozumeniam, text: "if - else sa dá použiť ako podmienka terárny operátor"
som z úlohy vypustil.
Práve toto: "Použi len jeden príkaz (if – else), má škôlkára neviesť na to, aby použil terárny operátor.
V opačnom prípade by sa úloha dala vyriešiť len s (if - else).
11 - Pekne spravené.
Je pravda, že terárny operátor je v niektorých prípadoch vhodnejší, ale keď sa jedná o zložitejšie operácie,
je if - else prehľadnejšie. (zvlášť keď má kód čítať iná osoba ako ten čo to napísal)
Mám jednu pripomienku k tvojmu kódu. (Je to len vada krásy)
else if (c >= 'a' && c <= 'z')
printf("male pismeno '%c'\n\n", c);
else if (c >= 'A' && c <= 'Z')
printf("velke pismeno '%c'\n\n", c);
else
printf("interpunkcny znak '%c'\n\n", c);

treba písať takto:
else if (c >= 'a' && c <= 'z')
printf("male pismeno '%c'\n\n", c);
else if (c >= 'A' && c <= 'Z')
printf("velke pismeno '%c'\n\n", c);
else
printf("interpunkcny znak '%c'\n\n", c);

12 - pekne spravené
Je správne využívať už hotové veci a len ich doplniť, to poznáš hlavne keď sa pustíme do jazyka c#.
13 - OK
14 - OK
15 - OK
libcosenior
Stránka 1 z 1 [ Vyhľadávanie našlo 5 výsledkov ]


Všetky časy sú v GMT + 1 hodina


Skočiť na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Hosted by FreeSpace SK