Škôlka jazyka C

Fórum o programovaní v jazyku C založené 3. januára 2012

Aktuálny čas je 25 Jan 2021, 01:51

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 21 Jan 2012, 23:38 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 20 Jan 2012, 12:01
Príspevky: 11
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 10 bodov
Tu je moje riešenie úloh k 2. lekcii
v Pascale to bolo o niečom inom, no toto ma zaujalo
QPJ
Obrázok
Dobre spravené.
Násobilka: j++,i,i*(j)); tie zátvorky okolo 'j' sú zbytočné.
libcosenior


Prílohy:
ludolf.c [88 Bajtov]
187 krát
sucet-sucin.c [170 Bajtov]
161 krát
pism.c [177 Bajtov]
173 krát
9 nasobilka.c [407 Bajtov]
178 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 25 Jan 2012, 21:13 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 24 Jan 2012, 18:32
Príspevky: 13
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 8 bodov
Posielam dalšie výtvory.
Obrázok
V úlohe 9.c si prehliadol v zadaní toto:
Citácia:
pričom sa v jeho zdrojovom kóde nachádza znak 9 iba raz a to v riadku, ktorý vyzerá takto:
i = 9;

Ostatné je fajn.
libcosenior


Prílohy:
9.c [341 Bajtov]
181 krát
ludolf.c [85 Bajtov]
170 krát
sucet_sucin.c [140 Bajtov]
152 krát
pism.c [187 Bajtov]
166 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 25 Jan 2012, 21:49 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 24 Jan 2012, 18:32
Príspevky: 13
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 8 bodov
Posielam opravu 9.c teraz použité le dve čisla 1 a 9.

OK
libcosenior
:)


Prílohy:
9.c [397 Bajtov]
183 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 01 Feb 2012, 13:37 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 07 Jan 2012, 16:20
Príspevky: 23
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 16 bodov
Takze 2. lekce
Obrázok

Ahoj,

1. uloha - na koniec by bolo potrebne dat odriadkovanie. Inak OK
2. uloha - zaklad OK, neuviedol si, co vypise kod napisany v ulohe.
3. uloha - OK
4. uloha - zaujimavy napad, pouzit i++, elegantne.

+ bod :D



Prílohy:
ludolfc.c [94 Bajtov]
163 krát
pism.c [309 Bajtov]
182 krát
uloha3.c [178 Bajtov]
189 krát
uloha4.c [693 Bajtov]
196 krát

_________________
Kompilátor DEV-C++ 4992 / winxp
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 27 Mar 2012, 08:58 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Feb 2012, 20:37
Príspevky: 16
Udelené body: 7 bodov
Získané body: 13 bodov
V prvej úlohe myslím ide o to, že float zaokrúhli desatinné číslo na 6 desatinných miest.
Ďalšie úlohy sú v prílohe.


Ahoj,
pism.c je OK, co sa mi velmi paci, vyborne si okomentoval kazdy prikaz.

3uloha OK, ziadne pripomienky

4.uloha - splna to podmienky, ale dalo by sa to aj trochu inak. Mozno by stalo za to pouzit v tomto pripade viac prikazov printf, urcite by sa to spriehladnilo (je to sice v rozpore s tym, co som pripomienkoval v prvej lekcii, ale niekedy je lepsie zlozite prikazy rozpisat na viac prikazov). Ale inak OK

Mas dalsi bod

Obrázok


Prílohy:
pism.c [604 Bajtov]
188 krát
3uloha.c [224 Bajtov]
169 krát
4uloha.c [542 Bajtov]
170 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 29 Mar 2012, 06:19 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 18 Feb 2012, 20:37
Príspevky: 16
Udelené body: 7 bodov
Získané body: 13 bodov
Je mi jasné, že 4. by bola prehľadnejšia, ale chcel som vyskúšať, či to spravím aj takto. ;)


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 29 Mar 2012, 09:32 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Mar 2012, 09:30
Príspevky: 19
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 19 bodov
Všetky úlohy som dal do jedného programu.
Obrázok
Pekne a prehladne napísané.
libcosenior


Prílohy:
lekcia_2.c [1.21 KiB]
194 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 26 Apr 2012, 13:05 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 25 Apr 2012, 16:47
Príspevky: 15
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 8 bodov
Úlohy z lekcie 2
Obrázok
1. ok
2. zabudol si na premennú 'Z'
3. ok , si prvý čo použil zápornú hodnotu ;)
4. nesplnil si podmienku zadania:
"pričom sa v jeho zdrojovom kóde nachádza znak 9 iba raz a to v riadku, ktorý vyzerá takto:
i = 9;"
5. možno som ťa nepochopil, ale tvoj výsledok posledného príkladu:
a = 2 %= b=3 = 2 = 0 = 1+e/2 = 3
sa mi veľmi nepáči.
výsledok má byť:
a = 2, b = 3, d = 3
6. ok, jednoducho a fajn
7. ok, jednoducho a fajn
8. ok, dobre zvládnuté
9. ok :)

adam


Prílohy:
Priklad1.c [144 Bajtov]
161 krát
Priklad2.c [206 Bajtov]
163 krát
Priklad3.c [167 Bajtov]
161 krát
Priklad4.c [444 Bajtov]
161 krát
Priklad5.c [1.71 KiB]
187 krát
Priklad6.c [258 Bajtov]
176 krát
Priklad7.c [488 Bajtov]
178 krát
Priklad8.c [892 Bajtov]
177 krát
Priklad9.c [115 Bajtov]
157 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 26 Apr 2012, 16:42 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 25 Apr 2012, 16:47
Príspevky: 15
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 8 bodov
Takže pre poriadok oprava pokazených úloh.
V poslednom príklade úlohy č.5 som stlačil namiesto
'kompilácia' 'komplikácia' ;) Ospravedlňujem sa.
Dúfam, že takto je to už OK.

Jasne že je to OK. :D
adam


Prílohy:
Priklad2.c [305 Bajtov]
148 krát
Priklad4.c [556 Bajtov]
161 krát
Priklad5.c [1.69 KiB]
161 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 29 Apr 2012, 17:57 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Mar 2012, 09:30
Príspevky: 19
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 19 bodov
Dopĺňam chýbajúce úlohy.
5. OK, prehľadne a jednoducho
6. OK, nádhera
7. OK, nádhera
8. OK, prehľadne a jednoducho
9. OK.
Tomuto sa hovorí vzorne vypracované úlohy.
adam


Prílohy:
5.c [924 Bajtov]
177 krát
6.c [483 Bajtov]
157 krát
7.c [646 Bajtov]
177 krát
8.c [890 Bajtov]
183 krát
9.c [319 Bajtov]
179 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 07 Máj 2012, 16:43 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 13 Jan 2012, 15:40
Príspevky: 6
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 5 bodov
takze ulohy k 2. lekcii
zial, ulohu 6. (7.) som nepochopil a pozrel som si riesenie inych a preto som ju neriesil, presnejsie "riesil" inak - maximal.c
uloha 9. ma dostala - pekne opakovanie 1. lekcie - po dobrej polhodine nepipania som si spomenul, ze som reprak uz davno vyhodil a na druhom kompe to samozrejme pipalo, a az dnes som si vsimol, ze mam v zdrojaku preklep, tak dufam, ze bude pipat aj po oprave :-)
Obrázok
Úlohy si spravil veľmi pekne aj s vysvetlením problematiky. Škoda že si nepochopil 6 a 7. Išlo len o matematiku. Preto som ti nemohol dať za jedna.
libcosenior


Prílohy:
ludo.c [172 Bajtov]
143 krát
pism.c [500 Bajtov]
148 krát
premenne.c [275 Bajtov]
148 krát
tabulka.c [661 Bajtov]
157 krát
def+vyr.c [4.55 KiB]
154 krát
maximal.c [869 Bajtov]
142 krát
del.c [2.24 KiB]
167 krát
pipanie.c [207 Bajtov]
152 krát

_________________
wxp, dev-c++ 4992
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Sendzi ulohy k 2. lekcii...
PoslaťNapísal: 12 Jún 2012, 19:13 
Offline
Škôlkár
Škôlkár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Apr 2012, 18:56
Príspevky: 4
Bydlisko: Humenne
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 4 bodov
Ahojte :? .. tak po dlhom case tu pridavam komplet 2 lekciu... musim sa priznat ze k niektorym uloham mi dopomohli uz vypracovane ulohy od inych uzivatelov :!:

Dalej sa uz budem snazit pravidelne kazdy tyzden pridavat ulohy.. Tato stranka ma velmi silny potencial musim pochvalit velmi ma potesilo ze nieco take vzniklo. ;)
Obrázok
Všetky úlohy sú spravené pekne a prehľadne. Páči sa mi, že je v nich aj hlavička programu a popisy.
Zaujímavým spôsobom je riešená úlohy č. 4, len je tam jeden nedostatok. V zadaní bolo, že číslica 9 sa má v programe zjaviť iba raz a tu je 2 krát. Nie je problém to upraviť a určite na to prídeš.
Nápadito je urobená posledná 9. úloha.
adam


Prílohy:
lek2ul1.c [487 Bajtov]
158 krát
lek2ul2.c [748 Bajtov]
159 krát
lek2ul3.c [585 Bajtov]
150 krát
lek2ul5.c [1 KiB]
158 krát
lek2ul6.c [601 Bajtov]
162 krát
lek2ul7.c [761 Bajtov]
156 krát
lek2ul8.c [1.15 KiB]
160 krát
lek2ul9.c [485 Bajtov]
154 krát
Poznámka: opravene i*i ach :)
lek2ul4.c [881 Bajtov]
132 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 02 Aug 2012, 17:31 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01 Aug 2012, 18:22
Príspevky: 30
Udelené body: 2 bodov
Získané body: 15 bodov
No každý deň sa pokúsim prebrať jednu lekciu, niekedy aj viac. Všetky ulohy niesu uplne správne prestnejsie nevedel som prist na problem preco nejdu niektore vecy.
Zároveň mám jednu otázku. V Code::Block v 10.5 sa mi nedá napísať jeden znak, toto: > (ale < sa mi napísať dá). Nevieš prečo?

1.Uloha:Zdroják sem dávať nejdem ,každému je jastné že program vypíše Pi = 3.1415926535.

2.Uloha A-->B
Z-->[
Program dole.

PS. Namiesto osma_lekcia ma byt osma_uloha :lol: :lol:
Obrázok
Sucet_sucin.c:
Chyba je v tomto:
scanf("%d,%d ",&p1,&p2);
Tá čiarka medzi %d a %d tam nemá byť a tak isto medzera medzi druhým %d a ", jediné čo môže byť, je medzera medzi %d a %d. Pri zadávaní sa nedáva medzi písmenami čiarka, ale medzera alebo enter.

Ospravedlňujem sa za nepravdu, tá čiarka tam môže byť, nevedel som to.

tabulka.c:
Zaujímavý prístup. Čakal som skôr výpočty, ale aj takto je to funkčné. Len pre zaujímavosť si pozri ako túto úlohu riešili druhí škôlkári. Určite to bude inšpiratívne. ;)
Tvoja otázka:
//Mám dalsiu otazku aky je rozdiel medzi int main() a main();
bude riešená v Základnej škole, ale zhruba ti odpoviem.
main() je základná (vykonávacia) funkcia každého programu a jej návratová hodnota je typu int.
Ak program prebehne správne, príkaz return 0; vráti procesoru 0 (teda typ int) a ten vie, že je všetko OK.
Preto sa píše int main() a na konci programu return 0;

vyrazy.c:
Skús to prerobiť podľa zadania. Predstav si, že pracuješ v tíme na jednej časti veľkého programu, ktorý sa potom spojí do jedného celku a nespravíš ho presne podľa zadania. Čo sa stane???? :twisted:

sing_unsing.c:
max signed je správne: 2147483647
max unsigned je nesprávne: má byť 4294967295 a nie -1

Opravené a správne.

short_long.c:
max unsigned long je nesprávne: má byť 4294967295 a nie -1

Opravené a správne.

osma_lekcia.c
Tento riadok:
printf("%lf : %lf = %lf \n",ld1,ld2,ld1/ld2);
ti pracuje korektne?

Pre správne pochopenie lekcie treba brať ako dôležitý typ "float" alebo "double" a to sa označuje "%f". Proste procesor PC má jeden blok, ktorý počíta s číslami s plávajúcou čiarkou a to je veľmi dôležité.

libcosenior



Oprava
Uloha c.5
Som zmätený,myslel som si ,že to mám zle ale teraz nwm.
Dôvod: Sendzimo má túto úlohu prestne tak isto ako ja, jedniný rozdiel je v tom ze on tam vypísal celý príklad a ja len výsledky.
Ale zase baro to má tak, že vypisoval hodnoty každej premenej po ich zmene, tak ako to má byť :?: :?:


Prílohy:
osma_lekcia.c [810 Bajtov]
124 krát
pism.c [203 Bajtov]
122 krát
pipnutie.c [68 Bajtov]
117 krát
short_long.c [444 Bajtov]
125 krát
sing_unsing.c [310 Bajtov]
122 krát
Sucet_sucin.c [636 Bajtov]
124 krát
tabulka.c [538 Bajtov]
125 krát
vyrazy.c [706 Bajtov]
135 krát
Poznámka: Oprava
osma_lekcia.c [703 Bajtov]
132 krát
Poznámka: Oprava
sing_unsing.c [310 Bajtov]
116 krát
Poznámka: Oprava
short_long.c [448 Bajtov]
119 krát

_________________
Programovanie je ako sex: Jedna chyba – a až do konca života sa o ňu musíte starať.
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 03 Aug 2012, 20:10 
Offline
Stredoškolák
Stredoškolák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Jan 2012, 19:26
Príspevky: 458
Bydlisko: pod Pátrovom
Udelené body: 228 bodov
Získané body: 21 bodov
Be11 píše:
Uloha c.5
Som zmätený,myslel som si ,že to mám zle ale teraz nwm.
Dôvod: Sendzimo má túto úlohu prestne tak isto ako ja, jedniný rozdiel je v tom ze on tam vypísal celý príklad a ja len výsledky.
Ale zase baro to má tak, že vypisoval hodnoty každej premenej po ich zmene, tak ako to má byť :?: :?:

Nehnevaj sa na mňa, ale sám si do poznámky v programe napísal, že si pochopil zadanie až po jeho napísaní a či ho nemáš prerobiť. Preto som to ani veľmi nekontroloval a napísal som, že áno.

_________________
kódy píšem na platforme: linux Ubuntu 12.04 (Geany, Code::Blocks), WinXP (Code::Blocks, PsPad editor),
Skype: libcokamo, ICQ: 56312279
Ak treba, napíš mi na libcosenior@gmail.com. To mám v mobile a stále po ruke.


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 03 Aug 2012, 21:45 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01 Aug 2012, 18:22
Príspevky: 30
Udelené body: 2 bodov
Získané body: 15 bodov
libcosenior píše:
Be11 píše:
Uloha c.5
Som zmätený,myslel som si ,že to mám zle ale teraz nwm.
Dôvod: Sendzimo má túto úlohu prestne tak isto ako ja, jedniný rozdiel je v tom ze on tam vypísal celý príklad a ja len výsledky.
Ale zase baro to má tak, že vypisoval hodnoty každej premenej po ich zmene, tak ako to má byť :?: :?:

Nehnevaj sa na mňa, ale sám si do poznámky v programe napísal, že si pochopil zadanie až po jeho napísaní a či ho nemáš prerobiť. Preto som to ani veľmi nekontroloval a napísal som, že áno.


Tj :lol:
Ale nakoniec to mám dobre, čí?

_________________
Programovanie je ako sex: Jedna chyba – a až do konca života sa o ňu musíte starať.


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 04 Aug 2012, 08:09 
Offline
Stredoškolák
Stredoškolák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Jan 2012, 19:26
Príspevky: 458
Bydlisko: pod Pátrovom
Udelené body: 228 bodov
Získané body: 21 bodov
Môže byť. ;)

_________________
kódy píšem na platforme: linux Ubuntu 12.04 (Geany, Code::Blocks), WinXP (Code::Blocks, PsPad editor),
Skype: libcokamo, ICQ: 56312279
Ak treba, napíš mi na libcosenior@gmail.com. To mám v mobile a stále po ruke.


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 20 Okt 2012, 16:47 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 14 Okt 2012, 16:31
Príspevky: 7
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 4 bodov
Vypracovana 2. lekcia
Obrázok
Dobre spracované, akurát u 4. som čakal použitie operátora ++. Pozri ako to riešili iní členovia.
libcosenior


Prílohy:
2. lekcia.rar [3.15 KiB]
116 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 12 Mar 2013, 19:24 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 02 Mar 2013, 15:54
Príspevky: 25
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 9 bodov
Posielam úlohy 1 až 5 k druhej lekcii
Obrázok
Lekcia pochopená, úlohy dobre napísané.
libcosenior


Prílohy:
ludolf.c [140 Bajtov]
109 krát
pism.c [197 Bajtov]
112 krát
sucetsucin.c [425 Bajtov]
113 krát
nasobilka.c [905 Bajtov]
115 krát
abcde.c [786 Bajtov]
122 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 14 Mar 2013, 18:46 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 02 Mar 2013, 15:54
Príspevky: 25
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 9 bodov
Posielam zvyšné úlohy : Prvý súbor úlohy 6 a 7, druhý súbor úlohy 8 a 9


Prílohy:
U67L2.c [672 Bajtov]
128 krát
U89L2.c [1.29 KiB]
114 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 15 Mar 2013, 23:06 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 14 Mar 2013, 23:10
Príspevky: 4
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 3 bodov
ostatne doplnim zajtra

Zatiaľ OK. Použil si aj cyklus, v poriadku. Keď si teda ďalej, tak skús upraviť program tak, aby mal takýto výstup:
Príloha:
takto.png
takto.png [ 13.53 KiB | Zobrazené 7973 krát ]

libcosenior


//doplnene, ale viem, ze je to totalne na nic spravene, cize rad by som uvital tvoj kod ak nieje v tom nejaky problem, rozmyslal som ze mozno by to slo cez pole, pointre, ale v tom macher nie som, cize hlavne preto som prisiel na toto forum, aby som odstranil tieto moje nedostatky..a ak som trepol somarinu s tymi smernikmi a poliami tak sa ospravedlnujem :D som zaciatocnik

Polia a pointery sú ešte veľmi ďaleko, to by som ti nedal za úlohu.
Toto je veľmi jednoduché, ide len o určenie šírky premennej, teda koľko má mať znakov z ľavej strany:

printf ("|\t%2d x %d = %2d\t|\n", j, i, j*i);

Obrázok
Celkove si úlohy zvládol dobre
Tú 4. si vyriešil za pomoci podmienok, je vidieť, že pri tom premýšľaš. :)
9 - zaujímavé, použil si \7, to v lekcii nie je.
libcosenior


Prílohy:
uloha4.cpp [216 Bajtov]
122 krát
pismk.cpp [366 Bajtov]
112 krát
uloha3.cpp [132 Bajtov]
119 krát
uloha4_upravene.cpp [405 Bajtov]
113 krát
uloha5.cpp [1.45 KiB]
111 krát
uloha6.cpp [201 Bajtov]
118 krát
uloha7.cpp [276 Bajtov]
120 krát
uloha8.cpp [349 Bajtov]
120 krát
uloha9.cpp [55 Bajtov]
112 krát


Naposledy upravil MaNi_4 dňa 17 Mar 2013, 01:51, celkovo upravené 6
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 16 Mar 2013, 20:51 
Offline
Škôlkár
Škôlkár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 16 Mar 2013, 16:36
Príspevky: 8
Udelené body: 1 udelenie bodov
Získané body: 8 bodov
Lekcia 2:
Obrázok
Všetky úlohy si zvládol na jedničku okrem tabulka_9.c. Prečítaj si ešte raz poriadne zadanie tej úlohy a prerob to podľa toho.
libcosenior


//edit:
je ten "chytak" v tom, ze si napisal znak (char) a nie cislo (int / float)? potom by to vyzeralo takto:
    char i=9;

ak nie, tak potom nevidim chybu. tu 9-ku som pouzil len v tom riadku, dalej som ju nahradzoval %d. a pri tej postupnosti 1-10 nie je napisane, ze musia byt zapisane pomocou inkrementu.


Sorry, máš pravdu. Sú tam však ďalšie chyby:
1. je tam kopec warningov a keď sa ich nenaučíš zbavovať teraz, v začiatkoch, ďalej to môže prerásť do problému:
Príloha:
chyba1.png
chyba1.png [ 50.53 KiB | Zobrazené 7931 krát ]

escape seqvencia '\|' proste nie je, treba použiť len '|'

2. Kompilátor chybu nevidí, ale výstup z programu je:
Príloha:
chyba2.png
chyba2.png [ 21.9 KiB | Zobrazené 7931 krát ]

10 x 9 = 9 ?????
Pri konci printf() máš o jedno i viac, ako má byť. ;)
libcosenior


//edi2:
tej chyby na konci pri vypocte som si vsimol uz vcera vecer pri kontrole. warningy som si nevsimal, kedze to vypisovalo tak ako malo. nahodeny novy subor.

Fajn, je to v poriadku.
libcosenior


Prílohy:
sucet_sucin.c [109 Bajtov]
114 krát
priklady.c [873 Bajtov]
110 krát
un_signed.c [148 Bajtov]
122 krát
pism.c [398 Bajtov]
105 krát
un_sign_s_l.c [275 Bajtov]
113 krát
delenie_modulo.c [990 Bajtov]
116 krát
pip.c [53 Bajtov]
109 krát
tabulka_9.c [556 Bajtov]
117 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 17 Mar 2013, 14:16 
Offline
Stredoškolák
Stredoškolák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Jan 2012, 19:26
Príspevky: 458
Bydlisko: pod Pátrovom
Udelené body: 228 bodov
Získané body: 21 bodov
MaNi_4 píše:
ostatne doplnim zajtra ...

Máš to v podstate dobre a vidím, že si to aj pochopil.
Ale aj tak ti niečo ukážem:
Spoiler:
Kód:
#include <stdio.h>
#include <limits.h>

int main()
{
   //short int b = -1; // ok, nastavenie aby si ziskal hodnotu unsigned short
   //unsigned short int a, MAX1; // MAX1 je mi jasné, ale na čo je tam a?
   //long int d = -1; // ok, nastavenie aby si ziskal hodnotu unsigned short
   //unsigned long int c, MAX2; // MAX2 je mi jasné, ale na čo je tam c?

   //MAX1 = b;
   //MAX2 = d;

    unsigned short MAX1 = -1;
   unsigned long MAX2 = -1;

   printf("maximalne short int je %d\n", MAX1/2);
   printf("maximalne long int je %ld\n", MAX2/2);

    /* pre kontrolu použitá knižnica limits.h */
   printf("%d\n", SHRT_MAX);
   printf("%d\n", LONG_MAX);


   return 0;
}

Daj si to do kompilátoru a pozri si to.

_________________
kódy píšem na platforme: linux Ubuntu 12.04 (Geany, Code::Blocks), WinXP (Code::Blocks, PsPad editor),
Skype: libcokamo, ICQ: 56312279
Ak treba, napíš mi na libcosenior@gmail.com. To mám v mobile a stále po ruke.


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 06 Apr 2013, 23:38 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 05 Apr 2013, 11:30
Príspevky: 3
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 0 udelenie bodov
no tak tu sú moje vypracovania úloh 1-5 :D :D
Príloha:
II.L I.U.c [343 Bajtov]
119 krát
Príloha:
II.L II.U.c [500 Bajtov]
113 krát
Príloha:
II.L III.U.c [414 Bajtov]
109 krát
Príloha:
II.U IV.U.c [871 Bajtov]
110 krát
Príloha:
II.L V.U.c [869 Bajtov]
112 krát
Príloha:
II.L VI-I U.c [667 Bajtov]
112 krát
Príloha:
II.L VIII.U.c [385 Bajtov]
114 krát
Príloha:
II.L IX.U.c [301 Bajtov]
108 krát

Obrázok
písm.c - čo keby si tam zmenil výpis z %d (celé číslo) na %c (znak) ???
OK, zmenil si to. Dúfam, že si pochopil o čo ide. ;)
ostatné úlohy fajn.
6. -
7. -
8. -
tabu.c - veľmi dobre :D
libcosenior


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 07 Apr 2013, 21:52 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 02 Apr 2013, 22:13
Príspevky: 6
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 2 bodov
neviem či som všetky úlohy pochopil správne tak ma nešetrite.:D len začínam. :)
Obrázok
Všetky úlohy okrem 6. a 7. sú veľmi dobre pochopené a napísané.
Aj tie dve by boli OK, keby si si poriadne prečítal túto časť z lekcie:
Spoiler:
Citácia:
Formátovaný výstup

Používa sa príkaz printf().
printf("%d", i)
Kde '%d' označuje že argument je formátová špecifikácie, 'i' označuje deklarovanú a definovanú premennú.

So znakom % môže byť uvedený celý rad formátových špecifikácií:
c - znak (pozn. Jeden znak je lepšie čítať zn = getchar(); ako scanf(„%c“, &zn)
d - desiatkové číslo typu signed int
ld - desiatkové číslo typu signed long
u - desiatkové číslo typu unsigned int
lu - desiatkové číslo typu unsigned long
f - float (pre printf() tiež double)
Lf - long double (Pozor, L musí byť veľké)
lf - double (Pozor, niekedy sa nedá použiť pre printf())
x - hexadecimálne číslo malými písmenami napr.: 1a2c
X - hexadecimálne číslo veľkými písmenami napr.: 1A2C
o - osmičkové číslo
s - reťazec
Oprav tie dve úlohy!
libcosenior


Prílohy:
2. lekcia.rar [3.2 KiB]
107 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 2. lekcii
PoslaťNapísal: 08 Apr 2013, 14:26 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 02 Apr 2013, 22:13
Príspevky: 6
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 2 bodov
opravené :)
OK, ale predsa len niečo doplním. V lekcii nebolo doplnené to, že unsigned int short sa vypisuje %hu
a signed int short %hd.
Už som do lekcie pridal odkaz na stránku, kde je to ešte širšie rozobraté.
libcosenior


Prílohy:
2. lekcia.rar [3.21 KiB]
110 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 59 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia


Rýchla úprava:
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Hosted by FreeSpace SK