Škôlka jazyka C

Fórum o programovaní v jazyku C založené 3. januára 2012

Aktuálny čas je 28 Mar 2024, 17:14

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
Autor Správa
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 03 Máj 2012, 19:23 
Offline
Stredoškolák
Stredoškolák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 06 Jan 2012, 19:26
Príspevky: 458
Bydlisko: pod Pátrovom
Udelené body: 228 bodov
Získané body: 21 bodov
Ale aj tak to ukážem.
Chyba je v kóde riešenia príkladu (tiež som ho pôvodne len stiahol a nekontroloval):
Kód:
#include <stdio.h>

void main(int argc, char *argv[])
{
   int i;

   printf("Program %s bol spusteny s tymito parametrami:\n", argv[0]);
   for (i = 1; i<argc; i++){
      printf("Parameter &d : %s\n", i, argv[i]);
   }
}

konkrétne tu:
Kód:
      printf("Parameter &d : %s\n", i, argv[i]);

Nemá byť &d, ale %d a bude to fungovať. :D
Príloha:
pokus.png
pokus.png [ 28.49 KiB | Zobrazené 12541 krát ]

_________________
kódy píšem na platforme: linux Ubuntu 12.04 (Geany, Code::Blocks), WinXP (Code::Blocks, PsPad editor),
Skype: libcokamo, ICQ: 56312279
Ak treba, napíš mi na libcosenior@gmail.com. To mám v mobile a stále po ruke.


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 03 Máj 2012, 20:28 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 25 Apr 2012, 16:47
Príspevky: 15
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 8 bodov
libcosenior píše:
To je téma základnej školy, týka sa polí. Tam sa dostaneš časom. :)


OK ;)


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 07 Máj 2012, 10:41 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Mar 2012, 09:30
Príspevky: 19
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 19 bodov
Dopĺňam chýbajúce úlohy k lekcii.
Úlohy spravené pekne, jednoducho a prehľadne.
libcosenior


Prílohy:
5.c [502 Bajtov]
315 krát
6.c [682 Bajtov]
337 krát
7.c [654 Bajtov]
329 krát
8.c [699 Bajtov]
319 krát
9.c [619 Bajtov]
320 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 07 Máj 2012, 23:19 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 13 Jan 2012, 15:40
Príspevky: 6
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 5 bodov
tretia lekcia
terazky som nekukal na riesenia inych, snad som nepopisal privela sprostosti

Pekne, jednoducho a prehľadne spracované úlohy.
Akurát si zabudol na 5. úlohu. Asi si ju len nevložil do prílohy, veď už bolo dosť neskoro. :D
libcosenior

PS.
Ešte raz díky za upozornenie na chybu v lekcii.
;)

EDIT - doplnenie piatej ulohy


Prílohy:
3.1.c [317 Bajtov]
321 krát
3.2.c [191 Bajtov]
320 krát
3.3.c [211 Bajtov]
308 krát
3.4.c [496 Bajtov]
328 krát
3.6.c [548 Bajtov]
328 krát
3.7.c [233 Bajtov]
326 krát
3.8.c [232 Bajtov]
310 krát
3.9.c [256 Bajtov]
325 krát
3.5.c [260 Bajtov]
331 krát

_________________
wxp, dev-c++ 4992
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Moje Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 14 Jún 2012, 21:13 
Offline
Škôlkár
Škôlkár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 27 Apr 2012, 18:56
Príspevky: 4
Bydlisko: Humenne
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 4 bodov
tak a mam to za sebou :mrgreen:

Mal som trochu problem pochopit 6 ulohu nechapal som pojem "vypise jeho celu cast" az potom mi doslo ze ide o zaokruhlenie :D
Obrázok

1 - OK
2 - OK
3 - OK
4 - OK
5 - OK
6 - OK
7 - OK
8 - OK
9 - OK
libcosenior


Prílohy:
le3ul1.c [893 Bajtov]
304 krát
le3ul3.c [820 Bajtov]
319 krát
le3ul4.c [1.02 KiB]
297 krát
le3ul5.c [846 Bajtov]
323 krát
le3ul6.c [1.16 KiB]
321 krát
le3ul9.c [984 Bajtov]
326 krát
Poznámka: Opravene.
le3ul2.c [905 Bajtov]
309 krát
Poznámka: Opravene.
le3ul7.c [947 Bajtov]
318 krát
Poznámka: Opravene.
le3ul8.c [1.03 KiB]
309 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 02 Aug 2012, 23:47 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 01 Aug 2012, 18:22
Príspevky: 30
Udelené body: 2 bodov
Získané body: 15 bodov
Konečne som dokončil všetky úlohy, tu sú:
PS. Nabudúce to zararujem do jedného súboru.
Obrázok
1. - OK, pre mňa je nové, že čiarka tam takýmto spôsobom funguje.
2. - chybička je tam.
Znak najprv načítaš z klávesnice a hneď ho prepíšeš na niečo iné, dokonca nesprávne.
Znak je len jeden, nie dva a viac, teda 's' je znak, 'sdfg' je reťazec, ale tie budeme riešiť až v základnej škole.
Definoval si:
char znak = 'znak';
a funguje to, ale len preto, že char berie len posledný znak, teda 'k'. Navyše pri kompilácii ťa musel Code:Blocks upozorniť, že tam niečo nie je v poriadku.
3. - OK
4. - OK, malé upozornenie, výpis adresy je %xh alebo %XH - to h alebo H znamená hexadecimálne.
Ty si dal %xd a to d by malo byť decimálne, ale to nie je pravda.
5. - OK, ale zase %xd namiesto %xh
6. - OK, spravil si ju zaujímavo, schválne si pozri ako to robili iní škôlkári
7. - OK, veľmi pekne. Tiež sa mi niekedy stane, že zabudnem na & a potom mám problém, pretože kompilátor chybu nehlási. :lol:
8. - OK, veľmi pekne.
9. - OK, výborne.

Vyskúšaj si funkciu scanf() bez tých čiarok medzi argumentami napr.: scanf("%d%d%d", i, j, k);
Zadať môžeš buď z medzerami medzi jednotlivými číslami, alebo ich oddeľuj klávesou Enter.
libcosenior


Prílohy:
1.Uloha.c [213 Bajtov]
277 krát
2.Uloha.c [280 Bajtov]
321 krát
3.uloha.c [209 Bajtov]
278 krát
4.Uloha.c [416 Bajtov]
296 krát
5.Uloha.c [189 Bajtov]
279 krát
6.Uloha.c [570 Bajtov]
274 krát
7.Uloha.c [392 Bajtov]
269 krát
8.Uloha.c [274 Bajtov]
284 krát
9.Uloha.c [313 Bajtov]
270 krát

_________________
Programovanie je ako sex: Jedna chyba – a až do konca života sa o ňu musíte starať.
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 14 Okt 2012, 21:20 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 14 Okt 2012, 16:31
Príspevky: 7
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 4 bodov
Nemohol som si pomôcť ale 3. lekcia je podľa mňa jednoduchšia ako druhá :D
Obrázok
Pekne spracované.
V 6. úlohe vhodne použité funkcie floor() a ceil() z knižnice math.h.
libcosenior


floor() vráti najbližšie celé číslo nie väčšie než argument (zaokrúhli nadol)
ceil() vráti najbližšie celé číslo nie menšie než argument (zaokrúhli nahor)


Prílohy:
3. lekcia.rar [2.54 KiB]
273 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 16 Mar 2013, 20:44 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 02 Mar 2013, 15:54
Príspevky: 25
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 9 bodov
Posielam úlohy 1 až 6 z lekcie 3

Zatiaľ to máš veľmi dobre.
Maličké doplnenie, ktoré nie je v lekcii:
namiesto %X vyskúšaj %#X
výstup bude taký, aký sa používa v programovaní
libcosenior


Prílohy:
U1L3.c [351 Bajtov]
260 krát
U2L3.c [244 Bajtov]
271 krát
U3L3.c [199 Bajtov]
276 krát
U4L3.c [521 Bajtov]
270 krát
U5L3.c [369 Bajtov]
265 krát
U6L3.c [546 Bajtov]
284 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 17 Mar 2013, 16:26 
Offline
Škôlkár
Škôlkár
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 16 Mar 2013, 16:36
Príspevky: 8
Udelené body: 1 udelenie bodov
Získané body: 8 bodov
Lekcia 3:

Obrázok
Všetky úlohy sú dobre napísané.
Doplnenie:
Ak je printf() dlhší ako na jeden riadok, treba ho zalamovať, aby bolo vidno jeho obsah naraz. Týka sa to nielen časti v úvodzovkách, ale aj časti za nimi a čiarkou!
Napr.:
Spoiler:
Kód:
    printf("int i = 1, j = 5, k = 9 \n"
           "Adresy premennych: i = %x, j = %x, k = %x \n"
           "pocet bytov: i = %d byte, j = %d byte, k = %d byte \n\n",
           &i, &j, &k, sizeof(i), sizeof(j), sizeof(k));
           /*1 byte - 8 bit; int = 32 bit = 32/8= 4 byte*/

libcosenior


Prílohy:
obdlznik.c [206 Bajtov]
266 krát
znak_ascii.c [211 Bajtov]
280 krát
vyhra.c [226 Bajtov]
275 krát
adresa_velkost.c [331 Bajtov]
285 krát
dec_hex.c [178 Bajtov]
264 krát
float_int.c [230 Bajtov]
272 krát
A_a.c [226 Bajtov]
253 krát
a_A_v2.c [244 Bajtov]
268 krát
float_priemer.c [221 Bajtov]
276 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 18 Mar 2013, 07:36 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 02 Mar 2013, 15:54
Príspevky: 25
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 9 bodov
Posielam úlohy 7, 8, a 9 k lekcii 3

Obrázok
Úlohy si napísal dobre a pekne, len neviem:
7 - čo znamená: /*Code page 852*/ a /*a skus dat _эт*/ ???
libosenior


Prílohy:
U7L3.c [299 Bajtov]
274 krát
U8L3.c [306 Bajtov]
258 krát
U9L3.c [365 Bajtov]
209 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 19 Mar 2013, 17:49 
Offline
Školák
Školák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 02 Mar 2013, 15:54
Príspevky: 25
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 9 bodov
Trochu som sa so znakmi bavil, kompilátor mi občas vypisuje v pravom dolnom rohu, že mi nahradí znaky ktoré som napísal znakmi Unicode. Tak sa napokon stalo aj v komentári, kde som mal pôvodne napísané "_ýň". Sú to znaky z konca druhej časti tabuľky ASCII, po pripočítaní hodnoty 20 to ide na začiatok a zobrazuje "ikonky" z oblasti prvých 32 znakov. Ale inak sa nič vážneho nedeje.

OK
libcosenior


Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 19 Apr 2013, 08:17 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 10 Apr 2013, 22:23
Príspevky: 5
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 4 bodov
ulohy k 3 lekcii

Obrázok
Zase veľmi dobre napísané, ale predsa jedna pripomienka:
6. - napísal si len jeden spôsob, skús nájsť ešte jeden.
libcosenior


Prílohy:
Poznámka: 3.1
obsah_obdlznika.c [304 Bajtov]
202 krát
Poznámka: 3.2
asci.c [300 Bajtov]
207 krát
Poznámka: 3.3
vyharal som.c [310 Bajtov]
201 krát
Poznámka: 3.5
dec_hex.c [211 Bajtov]
205 krát
Poznámka: 3.7
Aa.c [228 Bajtov]
209 krát
Poznámka: 3.8
aA.c [229 Bajtov]
222 krát
Poznámka: 3.9
9 arit.priemer.c [399 Bajtov]
204 krát
Poznámka: 3.4
4 adresi.c [410 Bajtov]
211 krát
Poznámka: pridal som dalsiu moznost
6 vypis casti.c [445 Bajtov]
209 krát

_________________
Obrázok
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 12 Máj 2013, 20:40 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 15 Apr 2013, 18:48
Príspevky: 45
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 22 bodov
tu su moje ulohy k tretej lekcii.
Obrázok
Všetky úlohy sú dobre napísané.
Všimol som si len, že na poslednom riadku s príkazom printf() zabúdaš dať na koniec riadku ENTER, teda znak '\n'.
Nie je to nutnosť, ale dobrý zvyk. ;)
libcosenior


Prílohy:
1.c [297 Bajtov]
203 krát
2.c [216 Bajtov]
207 krát
3.c [226 Bajtov]
205 krát
4.c [208 Bajtov]
204 krát
5.c [210 Bajtov]
208 krát
6.c [256 Bajtov]
227 krát
7.c [217 Bajtov]
215 krát
8.c [235 Bajtov]
212 krát
9.c [302 Bajtov]
202 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 27 Jún 2013, 01:06 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 24 Jún 2013, 20:20
Príspevky: 4
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 4 bodov
Tak, tu su moje ulohy z 3 lekcie. Dufam ze tam je vsetko.
Obrázok
Zase všetky úllohy pekne a prehľadne napísané, len 6. úloha nie je úplne super.
Pozri sa ako je to riešené v pomocníkovi. Trochu som to aj tam upravil.
libcosenior


Prílohy:
3.lekcia.rar [2.78 KiB]
204 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 05 Aug 2013, 15:22 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 14 Mar 2013, 23:10
Príspevky: 4
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 3 bodov
tak narychlo spravene..cize nic moc..ale fungovat to funguje

//viem, ze to bola somarina to riesit cez cykly a podmienky..len som si chcel ich precvicit :D

Všetko je v pohode.
ALE
k 5. úlohe mám pripomienku!
Prečo používaš ""GOTO""??? Nie sme v assembleri!
6. - OK, ale je to len jedna z viac možností ... (pozri si pomocníka)

Ideš na to dobre, len na goto zabudni!

libcosenior


//jasne, pomylil som sa :D minule som to v assembleri pouzival to goto..mohol som pouzit while cyklus, tu 6ku este doplnim, na to som uplne zabudol


Prílohy:
3L_P1.cpp [291 Bajtov]
204 krát
3L_P2.cpp [203 Bajtov]
212 krát
3L_P3.cpp [174 Bajtov]
210 krát
3L_P4.cpp [327 Bajtov]
208 krát
3L_P5.cpp [290 Bajtov]
223 krát
3L_P6.cpp [184 Bajtov]
199 krát
3L_P7.cpp [389 Bajtov]
210 krát
3L_P8.cpp [388 Bajtov]
201 krát
3L_P9.cpp [217 Bajtov]
197 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 11 Aug 2013, 17:38 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 14 Mar 2013, 23:10
Príspevky: 4
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 3 bodov
prerobena 5ka a doplnena 6ka

5. - máš tam chybu, má to byť takto
while(a >= 0 && a <= 255);
6. - OK
libcosenior


// tu 5ku som tak najprv spravil ale nefungovala mi, neviem preco, tak som to prerobil tak ako som to odovzdal


Prílohy:
3L_P5.cpp [223 Bajtov]
194 krát
3L_P6.cpp [233 Bajtov]
197 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 07 Okt 2013, 09:24 
Offline
Školák
Školák

Registrovaný: 03 Okt 2013, 18:34
Príspevky: 9
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 5 bodov
So good :)
Dobre napísané, len tej 6. si mohol dať viac času. Pozri sa do pomocníka, tam sú uvedené 4 možnosti.
libcosenior


Prílohy:
Lekcia3.rar [2.21 KiB]
204 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
 Predmet príspevku: Re: Úlohy k 3. lekcii
PoslaťNapísal: 01 Feb 2014, 18:53 
Offline
Škôlkár
Škôlkár

Registrovaný: 01 Feb 2014, 14:26
Príspevky: 7
Udelené body: 0 udelenie bodov
Získané body: 3 bodov
malo by to fungovat...

cela cast cisla - táto časť je zbytočne tak napísaná
Kód:
 printf("Tretia moznost (bez zaokruhlovania):\n");
 a=a*10;
 c=a/10;
 printf("Cela cast tohto cisla je %d.\n\n",c);

stačí takto
Kód:
printf("Tretia moznost (bez zaokruhlovania):\n");
 c=(int)a; // pretypovanie float na int
 printf("Cela cast tohto cisla je %d.\n\n",c);


Úlohy sú napísané dobre, ale mám dve pripomienky.
1. Názvy súborov je vhodné písať bez medzier, teda namiesto "obsah obdlznika" písať "obsah_obdlznika". Je to z toho dôvodu, aby sa súbory dali spustiť aj na linuxe.
2. Názvy premenných sa zásadne zadávajú malým písmom a je dobré, keď názov zodpovedá obsahu premennej.
V poriadku je, keď nazveš premenné s číslom a, b, c, atď., ale aritmetický priemer nie AP ani ap, ale buď len priemer, alebo aritmeticky_priemer.

libcosenior


Prílohy:
obsah obldznika.c [247 Bajtov]
216 krát
ASCII kod.c [171 Bajtov]
194 krát
zvecsenie cisla.c [174 Bajtov]
200 krát
hexadecimalne cislo.c [224 Bajtov]
201 krát
aritmeticky priemer.c [258 Bajtov]
192 krát
velke a male pismena opacne.c [239 Bajtov]
201 krát
velke a male pismena.c [239 Bajtov]
214 krát
cela cast cisla.c [610 Bajtov]
209 krát
adresy.c [385 Bajtov]
191 krát
Detaily príspevku Upozorniť užívateľa
Hore
 Profil  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 43 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia


Rýchla úprava:
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Hosted by FreeSpace SK